Matas har valgt at flytte 80 materialister fra butikker over i sin digitale afdeling for at hjælpe med at rådgive kunder digitalt.

Det sker for at imødekomme den ændrede kundeadfærd, coronavirusset har skabt, oplyser Matas i en meddelelse.

Materialist er en 2-årig uddannelse med undervisning i blandt andet sundhed, miljø og husholdningskemi samt medicare og sygepleje.

Materialisterne kan online rådgive om god håndhygiejne, personlig pleje og hudprodukter, som fylder, mere end det plejer for tiden.

- Antallet af besøgende og salget på Matas.dk er steget markant siden udbruddet af Covid-19 i Danmark, og derfor styrker vi rådgivningen digitalt, så vi fortsat kan hjælpe kunderne og svare på de henvendelser, som kunderne på samme måde har været vant til at få i vores fysiske butikker, siger Brian Andersen, der er e-handel direktør i Matas.

Matas-aktien stiger onsdag eftermiddag 0,9 pct. til 39,05 kr.

/ritzau/FINANS